پرستاری در انگلیس ✔️ درامد و شرح وظایف، شرایط و هزینه تحصیل پرستاری در انگلستان

اشتغال به عنوان پرستار در انگلیس، یکی از محبوترین روش های مهاجرت به این کشور است. از انجاییکه یکی از پرتکرار ترین سوالات که کارشناسان دپارتمان مهاجرت کاری به انگلیس کارینا به آن پاسخ می دهند شرایط پرستاری در انگلیس است، با هدف افزایش میزان رضایتمندی شما مخاطبین گرامی در این مطلب تمامی موضوعات مهم مربوط به پرستاری در انگلیس مثل معادل سازی مدرک، آزمون CBT و OSCE را به طور کامل و به همراه جزییات بررسی کرده ایم.

فهرست عناوین

پرستاری در انگلیس
پرستاری در انگلیس

مهاجرت پرستاران به انگلیس

پرستاری در انگلیس یکی از گزینه های لیست مشاغل مورد نیاز در کشور انگلستان است. به همین دلیل برای متقاضیان فعالیت به عنوان پرستار در انگلستان حق انتخاب های بهتری در مقایسه با سایر مشاغل وجود دارد. همچنین فرآیند اقدام برای کار در انگلیس در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی راحت تر است.

 

شغل پرستاری در انگلیس

یکی از مزایای مهم انتخاب انگلستان برای فعالیت به عنوان پرستار و انتخاب شغل پرستاری در انگلیس این است که فارغ التحصیلان پرستاری در ایران زبان انگلیسی را در دوران تحصیل خود فرا گرفته اند و نیازی به یادگیری زبان های دیگر پس از مهاجرت ندارند.

سه نکته مهم پرستاری در انگلیس

  1. اجازه کار تمام وقت
  2. امکان ادامه تحصیل
  3. امکان دریافت اقامت دائم پس از گذشت پنج سال

شرایط پرستاری در انگلیس ویزای کاری پرستاری در انگلستان

دارا بودن حدود سه سال سابقه کار به عنوان پرستار، یکی از موارد مهم برای دریافت جاب آفر انگلیس است. مدرک زبان یکی دیگر از شرایط اقدام برای کار در زمینه پرستاری در انگلیس است.

حداقل نمره مدرک زبان آیلتس برای ویزای مهاجرت پرستاری در انگلیس

همانطور که گفته شد دارا بودن مدرک زبان از شرایط دریافت ویزای کاری انگلیس است. منظور از مدرک زبان برای مهاجرت پرستاری در انگلیس، کسب حداقل نمره 7 در آزمون آیلتس است. در بخش رایتینگ این آزمون پرستاران باید حداقل نمره 6.5 را کسب کرده باشند.

معادل سازی مدرک پرستاری در انگستان

معادل سازی مدارک اخذ شده در ایران یکی دیگر از شرایط مهاجرت پرستاران به انگلیس است. معادل سازی مدرک پرستاری در انگستان براساس دو آزمون CBT و OSCE انجام می شود. شرایط براگزاری این آزمون مشابه با نکات مربوط به معادل سازی مدرک پزشکی در انگلیس از نوع عمومی است.

 

آزمون CBT پرستاری

نام این آزمون برگرفته از کلمات Computer Based Test است. آزمون CBT پرستاری در مجموع از 120 سوال چند گزینه ای تشکیل شده است. زمان پاسخگویی به سوالات امتحان CBT حداکثر چهار ساعت است.

آزمون CBT پرستاری در انگلیس
آزمون CBT پرستاری در انگلیس

بخش بندی سوالات آزمون CBT

  • 50 سوال CBT مربوط به مباحث عمومی پرستاری (generic nursing competencies) است که در هر حوزه از پرستاری یافت می شوند.
  • 50 سوال مربوط به مباحث کلی در رشته خاصی از پرستاری است که پرستار متقاضی آزمون CBT برای آن اقدام کرده است. به عنوان مثال، پرستاری بزرگسالان (adult)، کودکان (child)، افراد دارای ناتوانی یادگیری (learning disability) یا افراد دارای مشکل سلامت روان (mental health problem) اعمال می شود.
  • 20 سوال امتحان CBT نیز مربوط ویژگی های خاص مورد نیاز برای رشته پرستاری درخواست شده است.

حداقل نمره برای پاس کردن آزمون CBT

برای موفقیت در آزمون CBT پرستاری نیاز است که حداقل 70 تا 70 درصد از به درستی پاسخ داده شوند.

ساختار آزمون CBT

آزمون CBT دارای دو بخش کلی A و B است.

  1. بخش A آزمون CBT مربوط به محاسبات دارویی و Calculation است.
  2. بخش B آزمون CBT مرتبط با سایر مباحث پرستاری است.

هزینه آزمون CBT پرستاری است؟

در حال حاضر هزینه شرکت در آزمون CBT پرستاری در انگلیس برای هر دو بخش A و B این آزمون 83 پوند است.

محل برگزاری آزمون سی بی تی پرستاری

امکان شرکت در آزمون سی بی تی در کشورهای اطراف ایران مثل ارمنستان، ترکیه، کشورهای حاشیه خلیج فارس و … وجود دارد.

مقایسه آزمون های CBT و NCLEX

کاربرد آزمون NCLEX برای مهاجرت پرستاران به امریکا، کانادا و استرالیا است. مطابق نظر شرکت کنندگان در آزمون های CBT و NCLEX، موفقیت در آزمون CBT پرستاری در انگلیس راحت تر است.

 

آزمون OSCE پرستاری آسکی

نام آزمون OSCE پرستاری است. برگرفته از کلمات objective structured clinical examination است. برای رجیستر شدن پرستاران در انگلیس نیاز است که در این آزمون شرکت نمایند. آزمون OSCE به عنوان آزمون عملی پرستاری در نظر گرفته می شود.

آزمون OSCE پرستاری آسکی
آزمون OSCE پرستاری آسکی

ساختار آزمون OSCE و استیشن های آن

آزمون OSCE دارای 10 استیشن با تقسیم بندی زیر است است:

  1. چهار استیشن ثابت در این آزمون با نام APIE مربو ط به فرآیند پرستاری است که در یک سناریو به هم متصل می شوند.
    • assessment یا ارایه دارو
    • planning یا مداخلات پرستاری
    • implementation یا ارایه دارو
    • evaluation یا ارزیابی

    برای این چهار مرحله به طور کلی یک ساعت زمان در نظر گرفته می شود. به این صورت که برای کیس ارایه شده باید هر مرحله به ترتیب در 15 دقیقه انجام شود.

  2. چهار استیشن برای تست مهارت ها (دو جفت از دو مهارت)
  3. دو استیشن برای ارزیابی چگونگی انجام وظایق توسط متوسط و عملکردهای وی

هزینه آزمون OSCE پرستاری است؟

در حال حاضر هزینه شرکت در آزمون OSCE پرستاری در انگلیس 794 پوند است.

 

شرح وظایف پرستار در انگلیس

دوره های آزمون آسکی (OSCE) از منابع اصلی برای آشنایی پرستاران با شرح وظایف خود در کشور انگلستان هستند. گذراندن این دوره ها متناسب با بیمارستانی که از آن جاب آفر انگلیس دریافت شده است اغلب بین 2 تا 3 ماه زمان می برد. شرح وظایف پرستار در انگلستان اگر در nursing home یا care home مشغول فعالیت شود در مقایسه با بیمارستان ها و کلینیک ها متفاوت خواهد بود. تجربه پرستار نیز عامل مهمی در تعیین شرح وظایف پرستار در انگلیس است.

  • کارهای کلینیک (Clinical Skills) و عملی
  • تزریق IM (تزریق عضلانی Intramuscular)
  • تزریق SC (تزریق زیر جلدی Subcutaneous)
  • تعویض پانسمان به روش aseptic non touch technique
  • اندازه گیری جریان هوای برآمده از ریه با استفاده از پیک فلومتر
  • خارج کردن کاتتر
  • نمونه گیری از کاتتر بیمار
  • سمپل گیری از ادرار
  • ان جی تیوب ng tube
  • تزریق داروهای وریدی

کمک پرستاری در انگلیس (Nursing assistants)

کمک پرستاران در انگلیس را می توان به عنوان چشمان پرستاران در نظر گرفت. وظیفه اصلی کمک پرستاری در انگلیس بررسی شرایط بیماران و ارایه گزارش های لازم به پرستارها است. برخی از وظایفی که یک کمک پرستار در انگلیس انجام می دهد عبارت است از:

  • تغییر موقعیت قرارگیری بیماران به طور منظم
  • ارایه تغذیه و وعده های غذایی به بیماران
  • نظارت بر علایم حیاتی بیمار
  • حمام کردن بیماران
  • پاسخگویی به تماس های بیمار
  • کمک به بهداشت بیماران
  • ثبت سابقه پزشکی بیمار
  • شستن بیماران و پوشاندن لباس
  • ضدعفونی کردن اتاق های بیماران

حقوق پرستار در انگلیس و حقوق پرستاری در انگلستان

متوسط حقوق پرستار در انگلیس 35773 پوند در سال است. یکی از معیارهای حقوق پرستاری در سیستم NHS انگلستان گروه بندی (Band) براساس سابقه کار و سمت شغلی است. این گروه بندی از 5 شروع می شود. در هر باند، حقوق با هر سال خدمت افزایش می یابد تا زمانی که به حداکثر حقوق ممکن در آن گروه برسد. پس از آن، دستمزدهای بالاتر تنها با ارتقاء به یک گروه بالاتر قابل دستیابی است. این تغییرات اغلب براساس صلاحیت های بیشتر و درخواست برای یک موقعیت ارشدتر امکان پذیر است.

درامد پرستاری NHS در انگلیس

  • حقوق گروه 5 پرستاری NHS در انگلیس مربوط به پرستاران تازه ثبت نام (newly registered Nurses) شده است. میزان درآمد این گروه در حال حاضر 28407 پوند است. با 2-4 سال سابقه، پرستار باند پنج، 30639 پوند درآمد خواهد داشت و بیشترین درآمدی که یک پرستار می تواند در این گروه کسب کند 32934 پوند است.
  • حقوق گروه 6 اغلب به پرستاران ارشد (Senior Nurses) و سایر متخصصان پرداخت می شود. پایه حقوق یک پرستار گروه 6 در انگلیس 35392 پوند است. این مبلغ برای پرستارانی که بیش از 5 سال سابقه داشته باشند به 42618 پوند افزایش می یابد.
  • دستمزدهای پرستاران گروه 7 اغلب برای نقش هایی مثل مدیران بخش (Ward Managers)، پرستاران اورژانس (Emergency Nurse Practitioners) و سایر متخصصان در نظر گرفته می شود. حداقل حقوق در این گروه هفت پرستاری NHS در انگلیس از 43742 پوند شروع می شود و برای پرستارانی که بیش از 5 سال سابقه کار داشته باشند به 50056 پوند می رسد.
  • حقوق باند 8 و 9 پرستاری NHS انگلستان برای پرستاران بسیار سطح بالا (exceptionally senior) و مشاور (consultant level Nurses) هستند. مانند پرستاران مترون (Modern Matrons) و سرپرستاران (Chief Nurses). درآمد پرستاران شاغل در گروه 8a از 50952 پوند شروع می‌ شود. حقوق پرستاران ان اچ اس در گروه 8d، می‌ تواند به 96،376 پوند در سال هم برسد. حقوق پرستارهای NHS که در گروه 9 فعالیت می کنند از 99،891 پوند شروع می‌شود و تجربه 5 سال یا بیشتر، به بیش از 114،949 پوند در سال می‌ رسد.

 

تحصیل پرستاری در انگلیس

پرستاری در انگلیس سابقه قابل توجهی دارد. تحصیل پرستاری در دانشگاه های انگلیس به علت امکان استفاده از تجهیزات مدرن و یادگیری علوم در یک سیستم آموزشی معتبر محبوبیت زیادی دارد. برخی از مسیرهای شغلی برای فارغ التحصیلان تحصیل پرستاری در انگلیس عبارتند از:

  1. پرستار بزرگسالان (Adult nurse)
  2. پرستار کودکان (Children’s nurse)
  3. پرستار افراد دارای ناتوانی در یادگیری (Learning disability nurse)
  4. پرستار بهداشت روان (Mental health nurse)
  5. ماما (Midwife)
  6. امدادگر (Paramedic)
  7. پزشکیار (Physician associate)

دانشکده پرستاری در انگلیس

کالج کینگ لندن (King’s College London)، دانشگاه ساوت همپتون (University of Southampton) و دانشگاه منچستر (University of Manchester) به عنوان سه مورد از بهترین دانشگاه های جهان برای تحصیل پرستاری در انگلیس قرار دارند. اما از 90 دانشگاه که نزدیک به 500 مدرک پرستاری ارایه می دهند، انتخاب های زیادی برای یک دانشکده پرستاری در انگلیس وجود دارد.

رشته پرستاری در انگلیس

محیط های آموزشی پیشرفته نقش مهمی در تعیین کیفیت بالای تحصیل در رشته پرستاری در انگلیس دارند. دانشجویان رشته پرستاری در انگلستان می توانند ضمن کسب دانش و مهارت های مرتبط با حرفه خود از مزایای تجربه زندگی در یکی از پیشرفته ترین کشورهای دنیا نیز برخوردار شوند.

بورسیه پرستاری در انگلیس

بورسیه های پرستاری در انگلیس به دانشجویان بین المللی کمک می کند که بدون نگرانی از تامین هزینه های دانشگاه و زندگی بر روی اهداف تحصیلی خود متمرکز بمانند. خوشبختانه طرح های متنوعلی برای پرداخت کمک هزینه های مالی یا بورسیه های تحصیلی در رشته پرستاری در انگلستان وجود دارد. فلورانس نایتینگل (Florence Nightingale)، مارگارت پارکینسون (Margaret Parkinson)، پرستاری بالینی دباربرز (The Barbers’ Company Clinical Nursing) و تدآدامز (Ted Adams Trust Nursing) برخی از بورسیه های تحصیلی در رشته پرستاری در انگلستان هستند که در ادامه معرفی شده اند:

بورسیه پرستاری Florence Nightingale Scholarship

بورسیه فلورانس نایتینگل برای پرستاران و ماماهایی است که به دنبال پیشرفت شخصی خود هستند. پرستاران و ماماهایی که در شورای پرستاری و مامایی (NMC) ثبت نام کرده اند، می توانند برای دریافت این بورسیه درخواست دهند.

بورسیه پرستاری The Barbers’ Company Clinical Nursing Scholarship

بورسیه پرستاری بالینی شرکت دِ باربرز به طور ویژه برای پرستاران یا ماماها است. مخاطبین اصلی این بورسیه پرستاری در انگلیس که پرستاران یا ماماهایی هستند که در حال برنامه ریزی برای بازگشت به کار بالینی و انجام مطالعات بیشتر هستند.

بورسیه پرستاری Ted Adams Trust Nursing Scholarship

بورسیه تدآدامز برای حمایت از دانشجویان دارای 25 سال و بالاتر است که می خواهند در رشته های پرستاری بزرگسالان، پرستاری بهداشت روان، پرستاری کودکان یا مامایی در دانشگاه ساری (University of Surrey) تحصیل کنند. ارزش این بورسیه پرستاری در انگلیس در آخرین اطلاعیه های اعلام شده 3000 پوند در هر سال تحصیلی تا سقف 9000 پوند است.

 

پرسش های رایج درباره پرستاری در انگلیس

حقوق پرستاری در انگلیس چقدر است؟

متوسط حقوق پرستاری در انگلستان 35773 پوند در سال است. میزان درامد پرستاری NHS در انگلیس از حدود 28407 پوند شروع می شود و در صورت دارا بودن صلاحیت های لازم تا 114،949 پوند در سال می رسد.

زمان لازم برای دریافت ویزای کاری پرستاری در انگلیس چقدر است؟

به طور کلی مدت زمانی که برای دریافت ویزای کاری به عنوان پرستار در انگلیس طی می شود برای افراد گوناگون متفاوت است. اما به در اغلب موارد 7 الی 12 ماه طول می کشد تا ویزای کاری پرستاری در انگلیس به نتیجه برسد.

آیا ویزای کاری پرستاری در انگلیس شامل همراه هم می شود؟

بله، پرستارانی که موفق به دریافت ویزای کاری پرستاری در انگلیس می شوند، اجازه دارن همراه با اعضای خانواده خود به این کشور سفر کنند.

 

 

‫2 دیدگاه ها

  1. در مورد سازمان توسعه دانش (NMC) و برنامه‌ های درسی رشته پرستاری در انگلیس هم میشه بگید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا